Preparations for Mara!

Dagens shopping på Junction var lite smått och gott inför Mara! Vi fick för allra första gången gå utanför murarna helt själva idag. Eller, vi har fått göra det i några dagar nu (sedan vi fick våra gatepass) men jag och Ronja har haft annat för oss de senaste dagarna, såsom fritidsaktiviteter och städning, plugg och film/serie-tittande!


Ni undrar säkert: herregud vad är det för onyttiga saker hon köpt egentligen, och hur mycket ska hon äta?
Till mitt försvar ska jag berätta för er vad det faktiskt är som jag köpt för cirka 70 svenska kronor..
Bananchips, innehåller 100% banan, lite salt och olja.
Jag kan äta dem med gott samvete, ett extra plus!
Arrowroots "chips", vilket jag inte har en aning om vad det är, men det är någon slags frukt/grönsak som också innehåller 100% Arrowroots! Fick ett tips av en kenyan att jag skulle köpa dem, tydligen var det hans favoriter..
Då måste man ju bara prova.. speciellt när dom kostar ca 10 kr..
 


Alla små påsar kanske ni ser vad det är, om inte så kan jag berätta att det är cashewnötter och jordnötter i pyttesmå och lite större förpackningar. Jag köpte dessa för ungefär 5 kr styck och de håller väldigt länge och är bra att ha om man ska iväg på utflykter eller är extra sugen på något. Blev lite chockad över nötternas priser.. så sjukligt billigt!

Allt detta är uppladdning inför den "minst 7 timmars långa bussresa" jag har framför mig på lördag.. Tydligen tar det inte 6-7 timmar som jag skrev i ett inlägg tidigare, utan faktiskt minst 7 timmar..
 
 
Tänkte  också passa på att ge er min adress, om det skulle vara så att någon är sugen på att skicka ett litet brev eller liknande till mig så skulle jag bli så otroligt glad! Tänk er själva att vara iväg helt själv utan familj/släktingar/vänner och helt plötsligt en dag får man ett brev från någon, förstå den känslan!!
Det går såklart bra att skicka annat än brev också, exempelvis tuggumin eller någon annan surprise!
 
Jenny Niss
Swedish School association of Kenya
P.O Box 21324
Nairobi 00505
KENYA
 
Och har ni några frågor och vill kontakta mig så kan ni skicka ett mail till; [email protected]
Eller bara skicka en kommentar, jag svarar på en gång!
Jag tänker mest på er som kanske funderar på att plugga utomlands (i Kenya kanske?) och vill ställa lite frågor om hur det är att bo på internat, eller vad som helst som ni funderar på!
Jag kan säga er att hade jag inte läst så pass mycket på bloggar hade jag nog kanske aldrig vågat ge mig iväg ut i världen på det här äventyret..
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anna Naslund:

Hej Jenny! Har suttit o last din intressanta blogg. Vilken upplevelse! Skot om dig! Kram pa dig. Anna, mammas kompis i Bryssel