The day before..

Imorgon den 31 augusti åker vi till Masai Mara! Tiden har gått så fort och tidigt imorgonbitti åker vi ut i vildmarken för att campa och åka på safaris! Ser fram emot det så otroligt mycket..
Har precis varit och skrivit ut en biologiläxa jag ska ta med dit, ett protokoll jag ska fylla i och lämna in till Pär, där det bland annat står: 
        
         ¦    Antal (%)   Flockstorlek;  Habitat;  Övriga observationer såsom typ av föda;  ¦
Lions:
Cheetah
Leopard
Impala
Buffalo
lite annorlunda läxa om man säger så.. ellerhur?
 
Klockan är ställd på 06:00, jag vill se på LOST men måste plugga matte ikväll.. känns riktigt segt.
Därefter blir det tidigt i säng för att orka upp imorgon. Dock kommer jag passa på att sova på bussen imorgon, minst sju timmar är ju lite väl långt för att läsa en bok och stirra ut på kenyanska vägar.. Jag får nog passa på att sova i början av resan, då de sista sju kilometrarna tydligen kommer vara väldigt guppiga. Tydligen är det riktigt kasst väglag där, så därav min slutsats; sova först, läsa sen!
 
Idag har väl varit en helt vanlig dag, jag hade håla i två timmar vilket jag alltid kommer ha på fredagar nu framöver. Lyckliga jag! Tog dessa timmar till att plugga matte idag, hann inte långt, men jag hann en bit! Det är huvudsaken.

Jag kommer inte att blogga förrän på tisdag eftersom vi varken har tillgång till internet eller dator! Det vore inte samma sak då heller. Känns skönt att vara ifrån teknologi och elektronik för några dagar! Min vardag har ändrats väldigt mycket jämfört med då jag var hemma. Jag skickar aldrig sms. Skriver jag med någon så chattar vi och det är via datorn. KIK fungerar inte här så telefonen används mest för Instagram, om ens det.. detta ger en lite perspektiv på vad som verkligen är viktigt i vardagen... Vara i nuet och inte ständigt känna behov av att veta vad andra människor gör, det får en att känna sig lättad, i alla fall jag. Jag mår mycket bättre utan min telefon. Jag känner mig gladare på insidan utan den kan man säga!
 

 Äntligen har min bild också fått en ram så både mitt och Ronjas ansikte kan representera vår dörr till vårt lilla krypin! Bilderna togs andra dagen vi var här.. känns som flera veckor sedan..
 
Taggade tjejer inför Masai Mara!
 
Var till Junction i eftermiddags för att Ronja skulle ta ut pengar och för att köpa lite yoghurt och tuggummin! Här är Ronja påväg IN igen, efter att ha varit ute på gatorna bara hon, jag, Sofie och Felicia!
 


Gullefisen utanför vår och Majkens lilla pytte korridor! Det är väldigt skönt att dela toalett och dusch på endast tre personer! Har hört rykten om att det finns korridorer där 10 personer delar badrum..
Publicerat i Allmänt