Internatmiddag och jullov!

Nu är det jullov på riktigt. Jullov. Inga mer läxor, prov, examinationer, redovisningar och uppsatser på ett bra tag nu.. en sådan lättnad alltså! Jag kan dock inte undgå känslorna jag har i kroppen - vårkänslorna!
 Det känns precis som om det vore sommarlov nu.. eftersom det varit regnperiod och lite kallare här i Kenya på senaste, men nu börjat bli varmare och gräset luktar nyklippt (eftersom det är nyklippt) så känner jag hur vårens hormon svävar omkring i atmosfären här i Nairobi. Jag har nästan inga julkänslor alls - trots det underbara julmiddagen ikväll som Viktor och William ordnat..
 
Idag har jag hunnit med mycket! Morgonen började med skola med tre lektioner varav den första var fysiklaboration, andra var matte-jul-kluringar och den tredje var kemi då vi körde frågesport!
Efter skolan som slutade vid lunch tog jag och Elna oss till Junction för att gå på masaimarknaden. Vi prutade och sprang omkring - här hittar vi nog lite julkänslor - nämligen julruschen!
 
Precis när jag landat hemma på internatet igen tog jag lite mer pengar i plånkan och sprang iväg med tjejgänget till en City Hoppa som tog oss till Toi där jag fyndade otroliga ting! Jisses, jag är så nöjd.
Jag köpte fem par jeans till mig själv! Fem par(!) och jag som knappt använder jeans.. dock kommer jag att börja göra det nu! Jag fick med mig två par River Island jeans och några andra nice märken! Felicia hittade ett par Replay och Ronja också! Vi hittade även Miss sixty, Hollister och GAP och jag var som i himmelriket! :-)

 
Innan julmiddagen var jag på ett möte i en av lektionssalarna där en man kom och "föreläste" lite om ett barnhem där vi ska få möjlighet att volontärarbeta nästa år! Därefter var det dags att fixa sig lite inför julmiddagen.
När vi kom till matsalen såg det så otroligt mysigt ut. Det var uppdukat vackert i matsalen och julmaten bestod av julskinka, köttbullar, prinskorv, potatis, janssons frestelse, rödbetssallad, ägghalvor med kaviar(!!!!!!), knäckebröd osv... helt otroligt!

Jag ber hemskt mycket om ursäkt för de otroligt suddiga och dåliga bilderna - men det var i all hast jag knäppte dem!
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt