Ett annorlunda påskägg..

Jag vet inte vad jag ska säga, jag vet inte var jag ska börja. Denna resa har varit den bästa resan jag någonsin varit på. Den började i Kenya, mellanlandade i Uganda och avslutades i Rwanda. Jag har rafteat i Nilen, festat galet med 40 andra, galna, älskvärda vänner. Jag har vandrat med bergsgorillorna i Rwanda där jag tog mig fram genom lerig regnskog och brännande nässlor. Det har varit en upplevelse jag aldrig kommer att glömma, alltså verkligen aldrig.
but first, let me take a selfie...
 

Rafting. Nilen. Uganda. Jinja. Detta var nog det coolaste men också det läskigaste jag gjort. Har aldrig tidigare känt en sån nära-döden-upplevelse som jag gjorde denna dag, den 21/4-14. Helt ärligt så trodde jag att jag skulle dö.Det var en fors som välte oss uppochned totalt och jag försvann iväg flera meter ifrån båten. Jag kom inte upp till ytan på väldigt länge och kunde inte andas. När jag lyckades komma upp ovan vattenytan hyperventilerade jag och kunde fortfarande inte andas. Jag minns hur jag försökte ropa på Ronja men hon hörde inte och jag fick inte fram något för jag hade ingen luft... plötsligt från ingenstans kom en av livbåtarna och fiskade upp mig, jag lade mina ben upp på den lilla kajaken som vi fått instruktioner på innan. Mannen i livbåten försökte göra mig lugn så att min andning kom tillbaks till det normala igen, men det tog en stund och jag var så fruktansvärt rädd. Jag blev avsläppt i en av raftingbåtarna och där satt jag med de som åkte grad tre raftingen. Mina ben skakade och min kropp var i total chocktillstånd. Väl tillbaka i min båt igen bröt jag ihop och blev plötsligt skiträdd för minsta fors. Trots det var dagen helt fantastiskt och jag skulle inte byta ut den mot något annat.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Otroliga bilder!!

#2 / / Jenny Gradin:

Jävlar vad coolt hjärtat!
Saknar dig <3