Lunchat på Java

Precis ätit lunch med Sarah på Java på vår tre timmars långa håltimme! Vi tog en varsin Halloumi&Avokado wrap och delade på en Mangosmoothie. Nu har jag snart min sista lektion för dagen vilken är kemi, därefter ska vi dra och träna på Impala, springa runtrunt på löparbanan, hoppas verkligen att solen inte steker alltför mycket på oss.. 

Igårkväll när jag klev ut ur duschen, sjungandes och glad ropade Ronja på mig att jag skulle komma in till rummet. När jag kliver in i rummet frågandes vad det är står Elsa Scilla med en kamm i håret på na och Elin står och lyser med en ficklampa i Ronjas hår. Det luktar tigerbalsamaktigt i hela rummet och jag undrar vad det är som försegår; jo det visar sig gå löss på internatet och Ronja, min roomie(!!) har ägg i håret! Snabbt försökte jag kolla om jag hittade något i mitt eget hår men varken jag eller Elsa Scilla hittade något. Tur det. Så nu vet ni, här på dagiset har vi löss! Internatet, menade jag såklart.

Imorgon ska jag och East African Wildlife klassen upp tidigt för att vid 07:00 åka iväg till Lake Magadi och ta vattenprover! Det ska bli spännande och det gör att veckan går fortare. Så otroligt skön vecka, med första maj på torsdag blir det dessutom ännu bättre, då det bara är en aktivitetsdag då. Ingen skoldag. 
 
 
 
Publicerat i Allmänt