Det blåser upp till regn...

När Kenya bjuder till på åska och mörka moln kommer tekopparna fram och likaså filmsuget! Lite så är det väl i Sverige också, där mörkret och snön ligger utanför fönstrena? Inte finns det någon lust att gå ut när det är grått och trist, men att slå på en bra film är alltid en mysig escape från verkligheten! Eller är det bara jag?

Elsa-Scilla, Ronja och Amanda har laddat upp med täcken som egentligen inte behövs för dess syfte - nej, det följer nog mest med hand i hand med mysighetsfaktorn för att den ska skjutsas upp lite extra mycket till filmen ;-)


Visst ser det inte särskilt soligt ut? Varmt är det, men åskan i luften lägger sig som ett tryck på huvudet och det känns ovant, men det är bara att vänja sig, eftersom att regnperioden kommer i mars!
Bilden tog jag precis och detta är utanför vår lilla korridor där vi bor tre tjejer, jag, min rumskompis Ronja och vår granne Majken!
Här går vi varje dag den lagom låånga vägen till skolan som tar ungefär en halv minut att promenera. Vardagsmotion, vad är det?!


Påväg upp till zebrarummet för att slå på en film...


Ett helt internatgäng gosar upp med täcken och mjukiskläder - nu är det nog som allra mysigast att bo på internat. Jag älskar internatlivet och kan inte ens föreställa mig hur det kommer kännas att komma hem i juni. Vad ensam jag kommer att känna mig när jag kommer tillbaka till Sverige igen. Vadå typ tre rum och ett köksbord med bara sex stolar..? Nej, det ska vara 80 stolar, en jäkla röra vid frukostbufféen och en drös med ungdomar ihopkurade i soffan framför en skräckis på lördagskvällarna...

 
 En sida jag tycker att ni ska kolla på om ni inte har en mysig film att sätta på -  KLICKA HÄR  #humor
#1 / / evelina:

Ååååååh så härligt med Kenya!!! Det är nog det land som ligger mig allra varmast om hjärtat. Har hittils varit där 3 gånger och är definitivt inte den sista. Älskar det så djupt och innerligt. SÅ kul att du är där verkligen, hoppas du har det asbra där borta!

#2 / / SUGARSIN:

ååh mys!!

#3 / / amanda svensson:

Hejhej! Är du i behov utav nya sminkpenslar? Jag har nämligen en tävling på bloggen nu där jag lottar ut 15 nya sminkpenslar! Kika gärna in :) http://annasdotter.se/2014/february/vill-du-vinna-15-penslar.html

#4 / / My Hall Hansson:

Det är helt klart så att filmsuget blir större när vädret utanför fönstret blir sämre... Så mycket mysigare att se på film med regnet smattrande mot rutan i ett mörkt rum än en dag då det är sol och vackert väder! :)