Åka matatu

Kvällen i ett riktigt hus var så nice - maten var god; grillat kött (haloumiost pour moi), en stor fet sallad, bakad potatis och en riktigt god svampsås. Det var längesedan jag åt så gott, och snacka om sommarfeeling! Kan ni tänka er att komma från ett kallt Sverige där jag spenderade mitt jullov -till det varmaste Kenya, där värmen är som bäst just dessa månader?
 
Min kropps respons på mitt hit och dit-farande är att skjuta ut sommarkänslor så det sprakar om dem, och det finns ju både fördelar och nackdelar med det! Fördelen är väl att man mår så bra av känslan, jag tror ni alla vet vilken jag pratar om, men nackdelen är väl att terminen precis börjat och jag tror att den snart är slut! Haha.. Fast på ett sätt är den ju snart det, så jag säger som alltid, jag ska ta vara på tiden! ;-)

På hemvägen från Hans åkte vi Matatu! Det är sååå kul att åka på Nairobis gator trots det är lite farligt eftersom det inte finns några bälten och det är så trångt att jag fick sitta i Rosses knä, men annars är det bara underbart!

 
 
 
Publicerat i Allmänt