Rwanda- Uganda och helgen..

Hej! Det var ett tag sedan som jag bloggade nu och jag har börjat skära ner på bloggandet lite, tyvärr. Jag har märkt att jag inte har så väldigt mycket att skriva när det gått en dag sedan jag bloggade sist!
Det jag vill skriva hela tiden är hur bra jag har det här och hur jag njuter av att bo här, men erkänn att det blir lite långtråkigt om jag skulle skriva det varje dag? ;-) Nu får ni istället se fram emot längre inlägg lite mer sällan, hoppas det är okej! 

Under måndagskvällen då det vanliga måndagsmötet ägde rum kom Pär och berättade om Uganda-Rwanda resan som infaller i april, på påsklovet. Jag bestämde mig absolut för att följa med och nu ser jag fram emot så mycket att min hjärna nästan exploderar av lyckorus! Denna resa inkluderar inte bara det att jag får vandra omkring i regnskogen bland en massa vilda bergsgorillor, nej, det inkluderar också att jag ska "raftea" i självaste Nilen, rida längs floden, campa och sova i tält i Uganda, bo på hotell i Rwanda och även uppleva utekvällar i Kigali som är huvudstaden i Rwanda! Vi ska även besöka folkmordsmuséet och en av kyrkorna där det genomfördes massakrer år 1994. 
 
Om bara tjugosex dagar kommer min pappa till Kenya och detta innebär alltså att det endast är 28 dagar kvar till Mt.Kenya... Nästan så att pirret i magen redan satt igång faktiskt...

Nu på fredag är det dags för studiebesök med engelskaklassen på New Life Home Trust, barnhemmet som jag är van vid att gå till! Det ska bli kul - komma utanför klassrummet och få lära mig lite mer om barnhemmets historia osv. 

På lördag är det dags för Mt Longonot, ett berg som är 2.700 m högt! Vi startar vår resa tidigt på morgonen, redan klockan 07:00 går bussen mot berget och senare på eftermiddagen är vi hemma igen. Det kommer att bli jobbigt, varmt och extremt mycket vatten måste intas under hela vandringen! Är taggad, men samtidigt lite nervös. Detta berget ska tydligen ha en del som är jobbigare än självaste Mt. Kenya!

På söndag får vi Wildlifeare inte sova ut då heller.. Nej, då är det uppstigning klockan 05:15 för att hinna med bussen som går klockan 05:30 till Nairobi National Park för att räkna fyrbenta djur. 
 
Denna helg kommer att bli jobbig, men samtidigt annorlunda och spännande.
Två helt nya saker som jag aldrig tidigare gjort - ska jag få göra i helgen!