Flashback

Kan inte riktigt förklara hur jag känner mig just nu. Ständigt denna vessla, som pappa skulle säga om jag var hemma just nu och kunde prata med honom. Det är så otroligt jobbigt att befinna sig i Nairobi just nu och jag är ständigt orolig. Mailen har rullat in idag som tennisbollar på en tennisplan med en bra bollkalle.. mailen har handlat om säkerhetsläget här i Nairobi som började med att vi inte fick åka ut till klubben ikväll och även inte vistats på köpcentrum. Efter någon timma kom ännu ett mail och så vidare.. nu får vi helt enkelt inte gå någonstans. Boardingen har försökt att göra det bästa av situationen och tände ikväll en mysig eld vid poolen där det grillades korv som åts med bröd osv. Det såg trevligt ut från balkongen där jag satt med Elna, Felicia och Sofie och snackade om framtidsdrömmar vi alla har, resor vi vill göra och självklart det som närmar sig alltmer för varje dag som går - sommaren. Planerna inför sommaren är många, men samtidigt inte. Att ha roligt är det viktigaste, sedan spelar det inte sån stor roll vad jag gör. Bara jag njuter.
 
Många tycker att det är jobbigt med säkerhetsläget. En del vill åka hem nu såhär inpå mållinjen men jag känner att, vadfan, för det första är det endast två ynka veckor! Dessutom, min famlilj kommer och vi ska till Tanzania för böveln! Man vill väl inte heller missa avslutningen och framförallt inte studenten? Nej, nu kör vi detta in i det sista och sedan åker vi hem i början av juni till en sommar fylld med glädje och skratt. En sommar fylld av liv, med sena, ljumma sommarkvällar och kvällar där minnen skapas. 
 
Fylld av blandade känslor har jag varit hela dagen idag och nu ikväll ligger jag endast och tänker och oroar mig över hur situationen kommer att fortgå. Jag ber till Gud att Nairobi är lugnt när jag ska visa mamma och dem mitt hem... kom igen, det kan ju inte spåra ur nu när jag får gäster till ett varmt, kärt Nairobi. Jag vill inte avsluta mitt år med denna bild och rädsla jag nu har som en klump i halsen. Jag vill inte det. Jag vill avsluta det på ett bättre sätt.. och typ ha samma känslor jag hade dessa stunder;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt