Lite känslor...

Borde göra så mycket men det finns ingen motivation. Det är 17 skoldagar kvar av tvåan och jag har tappat allt. Men det är bara att ta tag i kragen och i sig själv och jobba uppåt. Med säkerhetsfrågan är det rätt tråkigt just nu. Det är hemskt att det bombas i Mombasa där jag förövrigt var med pappa, Ronja och hennes pappa på sportlovet, men även att det sprängs bussar längs en väg som ligger här i Nairobi, flera döda. Jag orkar inte riktigt detta längre. Farligt, farligt och bara så otroligt hemskt. Jag älskar Kenya och det är inte alls ofta som jag känner mig riktigt otrygg här, men samtidigt så börjar det bli för mycket för mig att hantera. När det blir strömavbrott inne på Junction och jag står i folksamlingen inne på Nakku får jag panik, när jag hör någon skrika får jag panik. Måste ut. Men det är ingenting, bara något som jag kopplar till West Gate gallerian och hemskheterna som hände där i september förra året när jag skulle dit och äta samma kväll... 
 
Jag sa till min pappa idag att jag är redo att komma hem, det är jag också. Jag är redo för ett nytt äventyr där jag som ny människa kommer hem och får uppleva nya minnen med mina vänner där hemma. Nya galna saker. Jag älskar Kenya och det kommer jag alltid att göra, mitt år här har och är fortfarande (i ca 35 dagar till) en otroligt sjuk upplevelse och det har gett mig så mycket. Jag kommer alltid att minnas mitt år i Kenya. Mitt år i dubbelrummet 8C med Ronja och mitt år med skratt, gråt, rädsla och lycka. Alla människor, omgivningen och miljön. Impala, Junction och även Toi. Jisses, Art caffé och Java. Adams och Yaya. Barnhemmet. Alla dessa platser jag utforskat, Masai Mara, Mombasa, Watamu, Rwanda & Uganda. Vill inte lämna detta land men nu kan jag ändå någonstans känna att jag är redo att åka hem. Jag behöver sommarlov och en paus från allting. Ett långt lov med familj och vänner. Ett långt lov av ledighet, tystnad och utan det livliga internatet... Kommer dock sakna att vakna upp varje morgon med Ronja, kommer att sakna den kenyanska personalen och alla dessa mysiga zebrahäng... 
 
Nu ska jag släcka lampan min och ta en tupplur i några sisådär 8-9 timmar. Ska bli skönt. Har även sovmorgon imorgon, wow. Det har aldrig hänt. Det är nämligen så att jag inte behöver gå till Fysik 2 lektionerna längre då jag läst färdigt det som jag måste läsa här. Resten läser jag i trean. Nu är det bara fysikprovet sista veckan som jag har kvar, men genomgångarna inför det provet är klart. Så hello sovmorgon!!!
Att få ha min fina mamma, mormor, bror och kusin här innan jag åker hem ska bli helt fantastiskt! Men att ändå komma hem till alla er ska bli helt utom sig härligt!! Komma hem till mitt mysiga rum och min mysiga säng. Min mysiga farmor och farfar och min mysiga släkt. Min mysiga katt och min mysiga kanin. Mitt mysiga hem, där mysiga lilla jag hör hemma. 
Publicerat i Allmänt