Min lilla bror

Dagen har till största del bestått av solande med nästan alla människor som jag bor med på internatet. Musiken spelades så jag slapp ta med mobilen för att lyssna på min egen musik, jag njöt av livet och försökte få undan lite plugg. Det jag gjorde var dock endast att läsa. Imorgon blir det effektivare med träning inför nationella i matte 4 på tisdag, biologi 2 prov på fredag. Sedan har jag inte mycket kvar i skolan. Jag längtar så tills familia kommer hit. Känns mycket tryggare då, men samtidigt vill jag inte ha dem i Nairobi IFALL det skulle hända något. Då har jag dem hellre hemma, så att det bara är jag som... ja nej nu ska vi inte prata om sådant som är orimligt.
 
Nu ska jag snart bege mig till zebrarummet för att kolla på Känn ingen sorg med några andra filmsugna människor. Annars har jag precis tagit en 60 minuters prommis på tennisplanen, letat efter månen men den finns inte på nairobihimmelen ikväll inte. Har konstant huvudvärk och förkylningen vägrar släppa. Ronja skrattar åt mig som var inne i badrummet i en halvtimme sjungandes utan att göra något. Jag bara stod där och gjorde inte mycket. Väntar väl på bättre tider, eller så har jag bara för mycket tankar i mitt lilla huvud. Appropå lilla som fick jag veta av mamma precis att min lillebror varit på gymnastikuppvisning hela dagen idag, från tidig morgon och han är fortfarande inte hemma ännu. Han har hoppat och studsat och jag är en sådan stolt storasyster som är så taggad på att få komma hem och se hur min Johan har utvecklats och vad mycket han lärt sig, efter knäskada med kryckhoppande är han på fötterna igen och han är min duktiga lilla kille! Gud, vad jag saknar min lillebror ikväll. Hela tiden. Varenda sekund av varenda dag som går. Men snart så, snart så.
 
Publicerat i Allmänt