Scones och klassmiddag!

Okej, var ska jag börja? Vår sista idrottslektion i måndags bestod av "Fångarna på SSN" vilket extraidrottarna fixat ihop och jag kan med glädje och otroligt mycket skratt säga att det var en riktigt lyckad eftermiddag. I slutet fick vi frukt och juice och poolen var öppen för människor som slängdes i kors och tvärs. En tävling var att vi i olika lag skulle få ner alla i de andra lagets tävlande i poolen och mitt lag vann, självfallet. Och jag blev inte ens iputtad utan jag och Josefin stod som segrare! Därefter när jag gick och skröt om hur jag slapp hamna i plurret blir jag självklart själv nedputtad i vattnet. En härlig simtur efter en svettig tävling var ändå rätt skönt faktiskt, haha!

Idag då, efter ett träningspass med Sarah ställde vi oss i elevköket och slängde ihop några havregrynsscones (havregryn, mjölk, ägg och lite bakpulver) och sedan åt vi det som en liten middag på balkongen. 45 minuter senare satt jag i skolbussen påväg till restaurangen Talisman som jag och Sarah nyligen besökte, haha. Jag och de andra naturarna hade klassmiddag med vår käre mentor Jonas. Han höll ett fint tal om året som gått och vi applåderade. Jag åt en samosa som är en enkel liten förrätt i trekantsform. Det var inte alls mättande vilket jag inte ville ha heller då jag var mätt som en plätt efter sconesen. Nu ska jag lägga mig och sova i min säng som kommer att vara min säng i ungefär 6 dagar till. Hemskt...
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt