"Är ni påklädda?"...

Jag har precis duschat. Hans knackar på dörren till 8C. Hans frågar om han får komma in. Jag studsar upp ur stolen och låser upp dörren. Han kommer in. "och du var inte påklädd" - säger han. Jag och Ronja tittar på varandra och börjar asgarva. Hans ser lite fundersam ut, frågar om vi städat. Jag och Ronja nickar. Hans lämnar rummet och fortsätter sin städkontroll. Ronja och Jenny brister återigen ut i skratt. 
 
Det är nämligen såhär förstår ni, att varje gång Hans ska kontrollera städning, eller i allmänhet bara komma in till ens rum för att fråga eller berätta något; då bankar han på dörren samtidigt som han ropar väldigt högt "Är ni påklädda? Får jag komma in?" När han sedan går vidare hör en samma fråga från dörr till dörr (lyhört på internat...) För att komma till det roliga så var denna gång den ända gång han inte frågade och det var just denna gång som jag inte var påklädd och hans kommentar, hans röst, hans personlighet. Så otroligt skön snubbe den där boardingvärden Hans.
 
 
Publicerat i Allmänt