April april

Hej där April månad och hej där Jullans 18-årsdag! Hejsan svejsan en dålig dag och hejsan svejsan på luringen jag lyckades få mamma och lillebror att gå på imorse! Säger även hej till skämtet som Pär fick mig att sprudla av glädje av till en början, men som sedan fick mig att gå in i en djup depression. Haha. Han sa att provet vi har imorgon blev uppskjutet. Det var ett skämt. 
Söta Julia hade fått en massa uppdrag att utföra på hennes födelsedag, hihi :)
 
Idag är det tisdag, den första april 2014. Jag har exakt två månader kvar i Kenya, exakt två månader. Ronja har börjat skriva på en "Sakna-Inte Sakna" lista och jag funderar på att göra detsamma, när jag har tid. Det kan vara roligt att ha sedan när en tänker tillbaka på året som varit, tror jag. 
 
Förhöjda säkerhetsregler, vi får inte vistas vid stora köpcentrum eller där folk samlas i massor. Bomber och granater hit och dit, det är ett osäkert land jag lever i. Jag känner mig instängd, orörlig, fastbunden. Samtidigt kan jag känna att jag inte ens vill gå ut om det är så osäkert...

Är trött, som vanligt. Trött på skolan och trött på att inte ha tid att röra på mig. Trött på att känna mig stillasittandes. Funderar förresten på att hoppa av matte 4 och läsa den tillsammans med min gamla klass i trean. Känns riktigt ovärt att stressa igenom en så pass svår mattekurs på två månader. Klämma fram ett betyg och pressa fram kunskap som egentligen inte satt sig.
 
Nu ska jag försöka pressa in kunskap om immunsystemet i kroppen, och lite mer biologi. Puss hej, leverpastej! Bifogar en bild på en liten krabat som hälsade på oss på Wildlife lektionen igår! En söt kameleont. Den var kul.
Kolla på detta! Minns ni hur vår kalender såg ut förut?
Nu ser den ut såhär;
 
Publicerat i Allmänt