Nairobi National park

Hemma igen efter en så rolig och spännande dag!
Tyvärr såg vi inga lejon, men jag är sååå nöjd med den här dagen i alla fall! Masai Mara närmar sig (på lördag) och då kommer vi absolut att få se lejon.
 
Vi gick upp klockan 06:00 imorse så jag är lagom trött nu, därav anledningen till att jag och Ronja inte är på Junction och shoppar nu. Istället har vi suttit och meckat med Ronjas blogg och jag har klippt ihop en film från idag!
 
Alla tog en massa kort under dagens guppiga färd på savannen, första djuret vi såg var en giraff som stod och tittade på oss vid vägen, sjukt gullig! Ni skulle hört hur alla kameror knäppte och blixtrade när vi såg den. Efter några timmar då vi sett ett fyrtiotal giraffer var det inte lika intressant att knäppa kort på dem längre, men jag satt fortfarande ivrig som ett lejon för att få se de underbart vackra, och för att inte tala om stora djuren.
 
Noshörningar, giraffer, zebror, apor, buffel, olika sorters antiloper, harte beast, impala, thompson gasell, strutsar, örnar, gamar och sedan såg jag ett sådant där litet djur som är med i Madagaskar, som han det elaka lejonet sparkar iväg så han flyger all världens väg, i den scenen då vattenhålet torkat ut..
 
alla bilder är tagna utav mig (om det inte är jag som är med på fotot, haha)
 
 
 
 
 
Måste berätta för er om den här bilden! Detta är numera aska, men har varit 250 ton elfenben som brändes upp som protest mot tjuvjakten som skedde under en period här i Kenya. Efter detta sjönk antalet döda elefanter enormt men tyvärr är det påväg upp igen.
Det här var så fint gjort, detta visade för människorna att det inte är okej. Tänk att människor dödar oskyldiga djur för pengar, det är helt otroligt. Människor är ju monster..
Elfenben är sjukt mycket värda, och så mycket som 250 ton brändes! HA in your face med de pengarna!