Akrobat såklart

Inatt drömde jag om Lasse Åberg, fråga mig inte varför. Har tillägnat håltimmen till att småstäda i min garderob, det behövdes. Hur kan jag ha så mycket kläder? Mamma, varför tog jag med så otroligt mycket kläder? Kommer jag ens få hem allt? Jaja, jag har iallafall inte bara städat utan även pluggat lite inför provet imorgon! Det är inte ett svårt prov egentligen men eftersom jag inte är en "daggmask/nässeldjurs-expert" så blir det lite klurigt faktiskt. Det gäller bara att läsa, läsa och läsa, samt förstå, förstå och förstå. That's what biology is all about.

Skoldagen går just nu väldigt segt men min sista lektion som är matte närmar sig och min heliga håltimma börjar gå mot sitt slut. Var upp till bankmannen Erik precis för att betala en nattsafari vi gjorde på fältstudieveckan men kortläsaren dummade sig så köpet gick inte igenom och jag ska tillbaka igen imorgon. Är det bara jag som alltid blir orolig att det dras mer pengar än det ska? Känns segt att jag inte har koll på ekonomin när det gäller vad som kommer in och ut ur kortet mitt. Varför fungerar det inte att ha en internetinloggning? Förstår inte..

Nu måste jag förbereda mig mentalt för matten, sedan ska jag ju även testa på akrobatiken idag vilket känns otroligt läskigt. Jag önskar att jag var smartare för sju månader sedan och tog chansen att få bli en akrobat innan året är slut. Nu är det inte lång tid kvar här men jag hoppas och tror att jag ska börja på Akrobatik nu den sista perioden iallafall! Lär bli spännande, jag är lite harig men jag älskar att volta och stå på händer, så det är bara att lära sig ju! Hej gymnastik-lillebror där hemma, vi får tävla när jag kommer hem ;-)
 
 
 

Publicerat i Allmänt