Berra arton barre

Idag fyller jag 18 år och det är en dag jag sett fram emot väldigt länge. Nu är den över och jag är myndig, får ta körtkort och får även ta eget ansvar över min ekonomi och vistas på krogen. Jag kommer få ett brev från försvaret och helt ärligt är jag rätt så riktigt sugen på att göra lumpen, men det är en hemlis.
 
Vaknade inte precis med den där härliga, livetäger känslan utan mer "oj vad jag mår dåligt"-känslan och "oj, är det idag jag fyller år?-känslan". Men så blir det när man har väldigt kul ute på en otroligt skön klubb med kul musik och med en hel del kul vänner. Jag har aldrig varit grounded tidigare för att jag är riktigt smart och smidig när det gäller att hålla mig i skinnet (haha) men denna gång gick det inte så bra för mig.. Inte heller för Ronja. Vill inte gå in på detalj men det är kul att kunna blicka tillbaka när jag i framtiden läser detta inlägg, från min 18-årsdag i Kenya. 
 
Under hela kvällen igår påminnde mina vänner mig om att det bara var några timmar kvar till klockan slår 00:01 och Iphonedisplayen då kommer visa 4 maj, Berras dag. Jag var så lycklig hela kvällen och allt var bara perfekt. Sarah, Amanda, Ronja, Elsa Scilla, Elin, Malin, Axel, Axel, Mackie, Indra, Emelie, Charlotta, Ebba, Ebba, Alba, Signe, Linnea var med på Mchana och förgyllde natten, samt några trevliga kenyaner som vi dansade med. Jag blev erbjuden både vanliga cigaretter och vattenpipa men vuxen som jag är tackade jag bestämt nej eftersom jag inte tror på såntdär. ;)

Imorse väcktes jag med våfflor(VÅFFLOR!!!!!), nutella, chokladdoppade jordgubbar, kladdkaka och vattenmelon och sång! Det var så mysigt att överösas med kramar i sängen och bara skratta och prata om gårkvällen. Älskar internatlivet och vill aldrig lämna det här.. jag vill inte lämna om så kort tid men samtidigt vill jag hem till alla mina vänner och familj där hemma... ♥
 
På dagen var alla trötta och lite halvdöda så vi valde att skippa den planerade paintballen. Ronja städade upp sin säng och vår vägg (hahah). Jag och Sarah tog en promenad på Impala 60 minuter och gick sen och la oss uppe på balkongen med våra engelskhäften och tog oss en tupplur! Där låg vi tills det var dags för middag på en italiensk restaurang där vi åt middag och hade det trevligt. Egentligen skulle vi gått på bio och sett på Non-stop men eftersom det skett hemskheter i närheten av mitt nuvarande hem i Nairobi så fick vi instruktioner att komma direkt hem. Alla blev lite panikslagna och det var riktigt obehagligt. Men iallafall, med eller utan bio så var denna dag och kväll grym och jag säger bara tacktacktack till alla som varit med och firat mig och alla som gratulerat mig! En dag som denna kommer inte igen, men när jag kommer hem i sommar vill jag helst av allt fira den med er där hemma också - då är jag hel. ♥

Hälsningar från de två vännerna och Jerry! Eller, mest från Jenny! Puss och hej
Publicerat i Allmänt