Jättefrustrerad

Nu är vi instängda igen.. Förhöjt säkerhetsläge. Fan, jag som skulle göra det bästa av de sista två veckorna som är kvar på internatet och jag som skulle gå på bio ikväll. Jag som skulle äta Planet Yoghurt ikväll och jag som skulle önska att Nairobi bara snälla kunde vara så lugnt och tryggt som det känns när jag annars nästan dagligen går den där promenaden till och från juncan. Vad händer utanför murarna när jag har lektioner inne i bubblan? Vad är det som är så otroligt svårt där ute som är så knepigt att se när jag själv är utanför internatet? Varför ska vi vara instängda på skolan när det är så stillsamt utanför annars? Jo, för att det bara är så just nu och du kan inte göra något åt det Jenny. Det är hemskt att det ska vara såhär, sprängningar hit och bombningar dit, att man ska vara rädd för stora folksamligar och att sprängas i luften inne på Nakumatt liksom. Jag får helt enkelt bara acceptera en hemmakväll utan godsaker på Art eller Planet. Utan bio och utan utekväll med dansande och tillfixade ssn;are. Får helt enkelt beställa hem mat eller ha en pluggsession med fina internatvänner istället. Försöka vara positiv och göra mig en kul kväll ändå.
Eller så kan jag drömma och hoppas att jag får ett mail som säger att; Nu är det lugnt, gå ut och ha kul ikväll! Puss, boardingen.
 
Publicerat i Allmänt